ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

«Ամեն մի ճգնաժամ առիթ է ստեղծում գործելու»

«Ամեն մի ճգնաժամ առիթ է  ստեղծում գործելու»
19.07.2013 | 11:52

«Ոսկե ծիրան» միջազգային կինոփառատոնին հերթական անգամ հյուրընկալվել էր աշխարհահռչակ կինոռեժիսոր ՅՈՍ ՍՏԵԼԻՆԳԸ: Փառատոնի շրջանակներում կայացավ նրա «Աղջիկը և մահը» ֆիլմի երևանյան պրեմիերան:
Պրեմիերային նախորդեց Ստելինգի հանդիպումը մամուլի ներկայացուցիչների և իր կինոյի երկրպագուների հետ:
Նա ասաց, որ շատ ուրախ է Հայաստանում գտնվելու համար, շատ է սիրում Հայաստանն ու հայերին: Նա ժամանել է իր ֆիլմով երկու միջազգային փառատոներում հյուրընկալվելուց հետո: ՈՒ երբ վայրէջք է կատարել «Զվարթնոց» օդանավակայանում, ունեցել է այն զգացողությունը, որն ունենում են օտար տեղից տուն վերադարձող մարդիկ:
Ստելինգը ներկայացրեց «Աղջիկը և մահը» ֆիլմը, պատմեց իր և ռուս դերասան Սերգեյ Մակովեցկու յոթնամյա համագործակցության մասին, ում նկարահանել է նախ իր «Դուշկա», ապա «Աղջիկը և մահը» ֆիլմերում: Ռուսաստանում արգելված է, որ դերասանները նկարահանման ընթացքում իրենց խաղացած նյութը դիտեն էկրանին: Իսկ Ստելինգը պարտադրել է Մակովեցկուն նայել նկարահանված կադրերն ու ասել սեփական կարծիքը: ՈՒ եթե ինչ-որ մտքեր, գաղափարներ ծագեն, բարձրաձայնի դրանք, օգնի իրենց աշխատանքին: «Դու հո մեր ստրուկը չե՞ս, ասացի նրան, մեր գործընկերն ես: Նա համոզվեց, և դա մեր ընկերության սկիզբը դարձավ: Նա մեծ անհատականություն է: Մենք միմյանց խոստացել ենք երկար աշխատել իրար հետ»,- պատմում էր Յոս Ստելինգը և թվարկում առանձին դեպքեր, երբ իր ֆիլմերում վերջնական լուծումը գտնվել է հենց Մակովեցկու առաջարկությամբ:
Մեծ ռեժիսորն առանձնահատուկ կարևորությամբ անդրադարձավ հայ երիտասարդների հետ կատարած իր աշխատանքին: Մեր սկսնակ կինեմատոգրաֆիստները կարճամետրաժ ֆիլմեր են նկարել Ստելինգի ղեկավարությամբ:
«Երբ հայերի հետ պարապմունքներ էի անցկացնում, երեք-չորս ֆիլմ նկարեցինք: Ես էլ երիտասարդների հետ աշխատում էի: Կնոջս ասում էի, որ ուզում եմ Հայաստանում քառասունրոպեանոց հեղինակային ֆիլմ նկարել այն մասին, թե ինչ եմ անում այստեղ: Վատ գաղափար չէ»:
Գուցե և մի օր կիրագործի Ստելինգն իր այդ գաղափարը: Իսկ առայժմ կատակում է. «Ինձ այստեղ շնորհել են պատվավոր պրոֆեսորի կոչում: Գուցե բացենք պրոֆեսորների ակո՞ւմբ»:
Ֆիլմ նկարահանելու դժվարին գործի մասին նա իր բնորոշումն ունի. «Ֆիլմ նկարելը խոսելով չի լինում, պետք է թևերդ քշտես ու գործ անես: Ֆիլմ նկարելու հետաքրքիր, գեղեցիկ կողմերից մեկն այն է, որ անընդհատ խնդիրներ ես գտնում ու խույս չես տալիս դրանցից: Գտնում ես խնդիրները, լուծում, և դրանց հետևում միշտ արևի շողերն են ճառագում: Ամեն մի ճգնաժամ առիթ է ստեղծում գործելու»:
«Իրատես de facto»-ն առիթ ունեցավ շփվելու Յոս Ստելինգի հետ: Ստորև ներկայացնում ենք այդ շփման դրվագները:

-Պարո՛ն Ստելինգ, նախ շնորհակալություն եմ ուզում հայտնել Ձեզ «Աղջիկը և մահը» ֆիլմի համար: Այն այս տարվա իմ դիտած փառատոնային ֆիլմերից ամենագեղեցիկն է:
-Դե ասում եմ, չէ՞, հայերը լավն են: Շնորհակալություն, որ գովում եք ֆիլմը:
-Ես ֆիլմը դիտել եմ առանց թարգմանության և լիովին հասկացել այն: Արդյո՞ք հեղինակային կինոն հավակնում է դառնալու մեկը արվեստի այն ձևերից (երաժշտություն, գեղանկարչություն, քանդակագործություն, պարարվեստ), որոնք չեն ճանաչում լեզվական պատնեշներ:
-Այո՛: Երաժշտությունը, նաև ֆիլմերը, արվեստի այն երևույթներն են, որոնց առնչվելիս ուղեղդ պիտի գործածես` սիրտդ լցնելու համար: Երաժշտությունը բարձրագույն արվեստն է իմ կարծիքով: Դրանից հետո ֆիլմն է: Ես հիմա իմ առջև միայն կանանց եմ տեսնում: ՈՒրեմն ստացվում է, որ ֆիլմ նկարելը տղամարդու գործ է, իսկ դիտելն ու գնահատելը` կնոջ: Իմ քաղաքում կա կինոթատրոն, որտեղ կախված են բոլոր մեծագույն կինոգործիչների նկարները: Հարյուրից ավելի են այդ նկարները: Փնտրում էի մի կին ռեժիսորի, որի նկարը հարմար կգտնեի կախել այդ շարքում: ՈՒզում էի, որ կանանց դեմքեր էլ լինեն: Չգտա: ՈՒզում եմ Ձեզ հասկացնել, որ կանացի էներգետիկան ճիշտ ֆիլմ նայելու համար է: Օրինակ` Հոլանդիայում արտ-հաուզ ֆիլմերի լսարանի 70 տոկոսը կանայք են: Եվ կանայք ավելի շատ են ընթերցում գրականություն, քան տղամարդիկ: Դա երևի ինչ-որ չափով կապված է տեսողական զգայություններին տիրապետելու ունակության հետ: Դա ինքնին արվեստի մի տեսակ է: Օրինակ բերեմ: Տղամարդը տեսնում է, որ փողոցով անցնում է մեքենան: Իսկ ի՞նչ է անում կինը. նայում է, թե ով է մեքենայում նստած:
-Ձեր ֆիլմի սկզբում Ռենատա Լիտվինովայի հերոսուհին` Նինան, զգուշացնում է Նիկոլայ Բորոդինսկուն. «Սերն ամեն ինչ կործանում է: Սերը խաբեություն է»: Ձեր ֆիլմում սերը կործանե՞ց հերոսներին, թե՞ ապրեցրեց:
-Սիրո պատմությունները շատ պարզ են. մարդիկ ձգտում են իրար, և ընդամենը պետք է նրանց արանքում խնդիրներ ստեղծել: Ինձ շատ հետաքրքրում է այդ իրար ձգտող երկուսի միջև գոյություն ունեցող տարածքը: Դաշտ է ստեղծվում կնոջ և տղամարդու միջև, կամ, կարելի է ասել, անցյալի և ապագայի միջև: Այդ երկուսի միջև եղած տարածությունն է կարևորը, արվեստի տարածությունն է դա: Մարդիկ անպայման ուզում են իրար ունենալ: Երբ սիրահարված ես, քո մեջ ինչ-որ բան չխկում է: Երբ չես տեսնում քո սիրո առարկան, նա աստիճանաբար քո գլխում գեղեցկանում է: Հիմա դա լա՞վ է, թե՞ վատ: Ֆիլմի հերոսուհին` Էլիզան, թոքախտ ուներ: Դա դրամատիզմով լի հիվանդություն է: Եթե թոքախտով հիվանդն իրեն հանգիստ է պահում, պառկում է արևի տակ, հեռու է մնում հուզմունքներից, հիվանդությունը նահանջում է: Երբ հուզվում է, ապրումներ ունենում, հիվանդությունը սաստկանում է: Այդ պատճառով թոքախտը կոչում են աղքատների հիվանդություն: Հարուստները կարող են իրենց թույլ տալ ամառանոցներում արևի տակ հանգստանալ և հաղթել հիվանդությանը: Երբ Էլիզան սիրահարվեց, հիվանդությունը գլուխ բարձրացրեց: Իսկ երբ Նիկոլայը հեռացավ, հիվանդությունը մեղմվեց: Սա նշանակում է, որ սերը Էլիզայի մահն էր:
Ես շեղվեցի: Հարցը ո՞րն էր:
-Սերը ֆիլմի հերոսներին կործանե՞ց, թե՞ ապրեցրեց:
-Միանշանակ պատասխան չկա: Ինչպես ուզես` կպատասխանես:
-Ավերակ իջևանատանը երկու «կենդանի» բան կա` տկտկացող հին ժամացույցը և Էլիզայի հոգին: Ցանկանում եք ասել, որ հին ժամացույցն ու սիրահարված հոգի՞ն են հավերժական արժեքները:
-Ֆիլմը արվեստի միակ տեսակն է, որը կարող է ժամանակի վրա խաղեր անել: Ֆիլմում դուռն է, որի հետևում ծավալվում են բոլոր գործողությունները հերոսի երևակայության մեջ: Մի քանի րոպե է այդ տեսարանը, բայց դուք ձեր կյանքից երկու ժամ ծախսում եք այդ տեսարանը, հերոսի հիշողությունները տեսնելու վրա: Այստեղ ժամանակի խաղերի թեման է:

Ասեմ, որ Յոս Ստելինգի «Աղջիկը և մահը» ֆիլմն իր ռոմանտիկ, խոհուն, սրտաճմլիկ տրամադրությամբ ինձ այլ կերպ պատկերացավ ռեժիսորի հետ շփումից հետո: Յոս Ստելինգն իր հումորով, կյանքին ուղղված բարի, լավատես հայացքով կարծես նոր լույս սփռեց այն ամենի վրա, ինչ տեսել էի էկրանին` նրա կատարմամբ:


Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2566

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ